Slide background
Genel Bilgiler

Genel Bilgiler

Genel Bilgiler

     İdari ve Mali işler Daire Başkanlığı, görev alanına giren konuların başarılı bir biçimde yürütülmesini sağlamak üzere Bütçe, Satınalma, Ayniyat ve Levazım, Genel Hizmetler ve Yazı İşleri Şube Müdürlüğü olmak üzere 5 Şube Müdürlüğü ile 1993 yılında faaliyete geçmiştir. Yazı İşleri Şube Müdürlüğü 2003 yılında yeniden yapılanma sonucu Genel Sekreterliğe bağlanmıştır. 5018 Sayılı Kanun gereği Üniversitelerin Özel Bütçeli İdareler kapsamına alınması sonucu Bütçe Dairesi Başkanlıkları kapatılarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlıkları oluşturulmuştur. Başkanlığımıza bağlı Bütçe Şube Müdürlüğü elamanları ile birlikte 2006 Yılı başında Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına devredilmiştir. 2017 yılında Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü Başkanlığımıza bağlanmıştır. 2018 yılında Üniversitemiz Yönetim Kurulunun 2018/33 sayılı kararı ile Başkanlığımız bünyesinde Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü ve Taşınmaz İşleri Şube Müdürlüğü kurulmuş ancak Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü 2019 yılında Üniversitemiz Yönetim Kurulunun 2019/107 sayılı kararı ile lağvedilmiştir. 2020 yılında Üniversitemiz Yönetim Kurulunun 2020/138 sayılı kararı ile Başkanlığımız bünyesinde Ulaştırma Hizmetleri Şube Müdürlüğü kurulmuştur. 2019 – 2023 yılları arasında Sınav Koordinatörlük hizmetleri Başkanlığımızca yürütülmüştür. 2024 yılında Üniversitemiz Yönetim Kurulunun 12.05.2024 tarihli 6. Toplantısı ve 2025/54 sayılı Kararı gereğince Başkanlığımız bünyesindeki Genel Hizmetler Şube Müdürlüğü ile Ulaştırma Hizmetleri Şube Müdürlüğü, “Ulaştırma ve İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü” olarak tek çatı altında birleştirilmiştir. Halen İdari ve Mali Daire Başkanlığımıza bağlı Satınalma, Ayniyat ve Levazım, Ulaştırma ve İdari Hizmetler, Özel Güvenlik ve Taşınmaz İşleri olmak üzere beş Şube Müdürlüğü bulunmaktadır.

 Başkanlığımızın Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca, Daire Başkanlığımız yetki ve görevleri;

  • Üniversitede hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayarak Başkanlığımıza ait tahmini bütçe teklifini hazırlamak ve sunmak,
  • İhtiyaç duyulan zaruri mal ve malzemelerin Devlet Malzeme Ofisi, Açık İhale / Doğrudan Temin Usulleri ile piyasa araştırması yapılarak uygun fiyatlı mal ve hizmetlerin satın alınması,
  • Üniversitemiz İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı bünyesinde bulunan ve sözleşmesi biten dükkânların, Üniversitemiz yerleşkelerinde bulunan bankalara ait ATM’lerin, Mobil telefon BAZ istasyonlarının ve (RAGET) Reklam panolarının 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre kiralanması işlerini yürütmek,
  • Üniversitemizin 3 kampüsü ile 1 su deposunun Enerjisa Toroslar TEAŞ ’den elektrik, MESKİ ’den su, Tıp Fakültesi Temel Bilimler Binası ile Tıp Fakültesi Dekanlığının doğalgaz ihtiyaçlarının zamanında temin edilmesi ve faturalara  ödemelerinin gecikmeden yapılmasını sağlamak,
  • Rektörlük ve bağlı birimlerin temizlik işlerinin yürütülmesi için Türkiye İş Kurumu Tarafından düzenlenen programlarla çalıştırılacak personellerin görev dağılımı ve özlük işlemlerinin yapılmasının sağlanması,
  • Başkanlığımız Kadrosunda bulunan Sürekli İşçi, destek, ofis ve yardımcı işler ile güvenlik personellerinin kontrol ve koordine edilmesi,
  • Üniversitemiz Merkez Ayniyat Deposuna, okulların ve idari birimlerin ihtiyacı olan temizlik, kırtasiye ve sarf malzemeleri ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığının bilgisayar, büro ve bilişim malzeme ve cihazlarının öncelikle Devlet Malzeme Ofisinden temininin gerçekleştirilmesi, DMO’da yok ise gerekli kontrol ve incelemeleri yapılarak Açık İhale Usulü ile temin edilmesini sağlamak ve ihtiyaca uygun dağıtılmasını sağlamak,
  • Üniversitemize ait hizmet araçları ile traktörler, iş makinaları, çim biçme makineleri ve jeneratörler için ihtiyaç olan akaryakıt (motorin ve kurşunsuz benzin) alımlarının piyasa araştırması yaparak Açık İhale Usulü ile yapılması,
  • Arızalı fotokopi makinesi ve benzeri ofis cihazlarından, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından arızalı raporu verilip ve ilgili birim tarafından onarımı gerçekleştirilemeyen cihazların onarımları ile Rektörlüğe bağlı birimlerdeki su arıtma cihazlarının periyodik bakım/onarımlarının yaptırılması,
  • Bünyesindeki resmi taşıtların bakım/onarımları için gereken malzemeleri piyasa araştırmasını yaparak temin etmek ve araç bakım istasyonunda bakım/onarımını yaptırmak. Araç bakım istasyonunda bakım/onarımı yapılamayan taşıtların onarım ihtiyaçlarını piyasa araştırmasını yaparak hizmet alımı yoluyla gidermek, Garanti kapsamındaki taşıtların periyodik bakımlarının yetkili serviste yapılmasını sağlamak,
  • Bünyesindeki resmi taşıtların tasarruf tedbirleri çerçevesinde sevk ve idaresini yapmak,
  • Rektörlük ve Rektörlüğe bağlı bölümlere ait her türlü malzemenin giriş-çıkış kaydı, depolama, tasnif, koruma, zimmet, terkin, devir ve sayım işlemlerinin yapılması ile hurdaya ayrılmış olan demirbaş malzemelerin Makine Kimya Endüstrisi Kurumuna terkininin yapılmasını sağlamak,
  • Başkanlığımızın görev alanına giren konuların sağlıklı, düzenli ve verimli bir şekilde, mevzuatlarına uygun olarak yürütülmesini planlamak koordine etmek ve denetlemek.
  • Başkanlığımızın faaliyetleri ile ilgili mevzuatların takibini ve güncel tutulmasını sağlamak,
  • Üniversite lojman hizmetlerinin ilgili mevzuatlara uygun yürütülmesi, takibi ve kontrolünün yapılmasını sağlamak,
  • Kalite Yönetim Sistemi doğrultusunda çalışmak ve bağlı birimlerin kalite yönetim sistemine uygun çalışması için gerekli eğitimleri vermek.

 Daire Başkanlığımız Genel Sekreterlik ile Rektör Yardımcılığına bağlı olarak çalışmalarını sürdürmektedir.